Orka va rädd & nervös

jag orkar inte med min oro för ALLT hela tiden,
ligger vaken om nätterna & tänker på att man snart skall dö,
att man faktiskt inte har all tid i världen till att göra vad man vil..
man skall absolut inte ta livet förgivet, men samtidigt kan man ju
inte gå & oroa sig för allting som jag gör, MEN hur skall man göra
för att bli av med dessa onda tankegångar?
självklart ligger jag inte såhär jämt & ständigt, men ibland kryper det
över en som en ond mask, huu.. sen är den där, klumpen i magen igen..
känns som att det är sååå mkt man skulle vilja göra, få ut det bästa av
livet, men för at göra det måste man veta vad man vill, & tjäna bra pengar
på det, för har man inga pengar så kommer man tyvärr inte någonstans
i denna värld.. så innan man skall häva in storkovan så skall man ha listat
ut ett jobb som man trivs med & tjänar bra pengar på, vilket för vissa
kan ta hela livet !! men känn ingen stress säger folk, du är ännu ung,
men snälla nån jag vet det, jag vet att jag har hela livet framför mig, bla bla bla..
missförstå mig inte, det är jag glad för, att jag är ung & fortfarande har
möjligheterna, men stressen gör att man/jag inte kan tänka klart !!
för det man vill göra skall oxå vara något det finns jobb inom, & just nu
är det hårt på arbetsmarknaden..
jag är glad att jag har det jobb jag har, det är ett mkt bra jobb, men ibland
önskar man att man kunnat komma på vad man vill lite tidigare så man hade
framtiden klar & sluppit denna oro !!

var tvungen att lätta mitt hjärta lite & nu känns det bättre..
jag är glad för det jag har, men jag önskar jag kunde uppskatta
det mer, då kanske jag hade sluppit tankarna & oron !!

det är ingen fara pappa :)

Kommentarer
Postat av: jomenvisst

Känner igen mig i det du skriver.

2008-12-19 @ 13:06:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0